ホーム > Strategic Planning

Strategic Planning

  • 14 PDU (Business/Strategic)
    PDU対象コース

コース基本情報

コースタイトル Strategic Planning
コースコード AMC0005V  
コース種別 集合研修 形式 講義+演習
期間 2日間 時間 9:00~17:00 価格(税抜) 145,000円(税抜)
主催 グローバルナレッジ
日程 会場 空席状況 実施状況 選択

2017年11月9日(木) ~ 2017年11月10日(金)

東京会場(未定)

  空席あり

2018年2月19日(月) ~ 2018年2月20日(火)

東京会場(未定)

  空席あり

※「キャンセル待ち」でお申し込みの方には、別途メールにてご連絡いたします。
※「実施確定」表示のない日程は、お申し込み状況により開催中止になる場合がございます。
※ グローバルナレッジ主催コース以外の空席状況は、残席数に関わらず「お申し込み後確認」と表示されます。
※ グローバルナレッジ主催コース以外では、主催会社のお席を確保した後に受付確定となります。

詳しくはお問い合わせください。

ワンポイント

This course is delivered in English.

対象者情報

対象者
Executives, division leaders and other senior managers involved in the formation and implementation of strategic planning.
前提条件
□TOEIC Score: more than 650 points

学習内容の詳細

コース概要
Develop the best strategic planning to support your company’s goals.

This course is designed to combine proven-by-practice methods with
new insights and ideas from a wide range of current strategic thinking.
Gain a wider perspective of management practice through breakout sessions,
exercises and case applications. Bring your strategic dilemmas to this
program and get direction on analytical and organizational approaches.
学習目標
●Identify strategic planning issues in order to develop a unique
competitive advantage
●Learn key analytical and conceptual approaches to expand your
understanding of the marketplace
●Align your organization with your strategic planning goals by integrating
strategy, objectives, metrics and performance
●Identify evolving strategic patterns and generate ideas on how they can be
applied to your organization
●Incorporate customer needs into your strategic planning
●Use a case study to examine the strategic planning process in detail
●Recognize how the actions of customers, competitors and your own company
determine the outcomes in your markets
●Determine the best approach to effectively implement your strategic planning
学習内容
1. Strategic Planning Principles

2. Strategic Planning Process Overview

3. Mission

4. External Assessment, Part 1 – Macro Environment

5. External Assessment, Part 2 – Market Environment

6. Internal Environment

7. Strategic Issues and Decisions in Competitive Situations

8. Strategic Issues and Decisions – Formulating a Strategy

9. Strategy Implementation

10.The Strategic Planning Process Revisited

ご注意・ご連絡事項

We may jointly use personal information with our subsidiary Global Knowledge Management Center Ltd,. for the purpose of providing our training services and events.